Wat kost adverteren op Facebook eigenlijk? Dat is een vraag die veel ondernemers bezighoudt. Elke ondernemer weet dat je moet investeren in je bedrijf om door te kunnen naar het volgende level. Adverteren is investeren in de groei van je bedrijf. Met adverteren bereik je een grote groep potentiële klanten die jou en jouw expertise nog niet kennen. Met als eindresultaat: meer klanten.
Jouw investering bestaat uit drie onderdelen:
- Tijd
- Advertentiebudget
- De kosten voor de expertise van een marketingbureau
1. Adverteren kost tijd
Als je bij ons start met adverteren, adviseren wij om dit minimaal 3 maanden te doen. Korter kan echt niet. Er moeten namelijk nogal wat zaken op orde zijn voor je begint. Alles begint natuurlijk met een strategie. Vervolgens moeten de randvoorwaarden in orde zijn. Is er een Businessmanager, een pixel, een landingspagina en een bedankpagina of een website? Als dit alles staat, begint de testfase:
- Je test doelgroepen
- Je test visuals
- Je test video’s
- Je test advertentieteksten
In de testfase kijk je naar welke doelgroepen interesse hebben in jouw product en welke visuals en advertentieteksten het meest aanspreken. Al deze zaken kosten tijd.
2. Je hebt budget nodig om te adverteren op Facebook
Je kunt aangeven hoeveel je wilt uitgeven aan advertenties op Facebook. Als je €7,- per week wilt uitgeven, kan dat. Als je € 50.000, – per week wilt uitgeven, kan dat ook. Wat wij onze klanten adviseren, is afhankelijk van het soort bedrijf en wat ze willen bereiken met de campagne. Over het algemeen adviseren wij minimaal € 10,- per dag.
Je kunt met elk budget advertenties kopen op Facebook en Instagram. Sommige mensen geven dagelijks meer uit aan koffie dan aan advertentiecampagnes. Dat is niet erg, maar met een klein budget gaat het wel langzaam. Ik zou de koffie lekker thuis doen en dat geld investeren in je campagnes. Adverteren moet je als ondernemer eigenlijk altijd doen. Dat hoort erbij als je je bedrijf wilt laten groeien.
Als je het adverteren zelf doet, betaal je de advertentiekosten. Maar daarmee ben je er niet. Je hebt abonnementen nodig voor tools om foto’s en video’s te bewerken en te ondertitelen, programma’s om goede en snelwerkende landingspagina’s en bedankpagina’s te bouwen, enzovoorts. Daarnaast moet je verstand hebben van teksten schrijven en dan ook nog volgens het Facebookbeleid. Dit alles kost ook geld en tijd.
3. Adverteren uitbesteden aan de experts
Als je het adverteren uit handen geeft aan een marketingbureau kost dit tussen de €500,- tot €1000,- per maand. Daarvoor krijg je de advertenties, maar vooral ook een expert die op alle vlakken meekijkt en je aan de hand meeneemt. Je kunt sparren over alles wat te maken heeft met de groei van je bedrijf en wat nog lekkerder is: je kunt het helemaal loslaten! Niet de moeite, niet de zorgen, wél de opbrengst. Dat is een investering die zich terugverdient!
Wil je graag een gratis adviesgesprek?
Plan een adviesgesprek in en krijg direct helder inzicht en ontvang persoonlijk advies. Tijdens een vrijblijvend adviesgesprek ontdek je waar jouw grootste uitdaging ligt, maar vooral ook je kansen om jouw bedrijf te laten groeien.
- We bespreken jouw doelstelling.
- We screenen je website en aanbod.
- Je krijgt van ons een persoonlijk strategisch advies.