Adverteren op Facebook en Instagram kan heel interessant zijn voor je bedrijf. Adverteren kan namelijk zorgen voor groei. Maar adverteren op socials vraagt ook inzicht en aandacht. Het is veel werk en je moet weten wat je doet. Wij geven je graag een idee van het juiste moment om te beginnen met adverteren én het juiste moment om dat adverteren uit te besteden aan een professioneel.
Wanneer begin je met adverteren op socials?
Het juiste moment om te beginnen met adverteren, is als je zeker weet dat je product of dienst goed is. Dat je al goed rond kunt komen van je omzet, maar ook echt toe bent aan de volgende fase. Je wilt meer klanten en meer omzet. Organisch groeien gaat je te langzaam en door ads in te zetten, versnel je de boel.
Wat is de doelstelling van het inzetten van ads:
- Meer leads genereren. Als een groter publiek het aanbod krijgt om jouw e-book te downloaden, en als deze mensen ook nog eens tot jouw ideale doelgroep behoren, dan realiseer je meer leads dan wanneer je geen ads had ingezet.
- Je e-maillijst laten groeien. Hoe meer e-mailadressen je hebt, hoe hoger je conversie is als je deze mensen een aanbod doet. Stel; je verkoopt een masterclass en verstuurt een nieuwsbrief naar 500 mensen. Hiervan opent 20% je nieuwsbrief, 5% klikt door naar je salespagina en 1% meldt zich aan. Dan heb je 5 cursisten. Verstuur je nou je nieuwsbrief naar 1000 man, dan kunnen dus ook je aanmeldingen verdubbelen. Massa is kassa. 😉
- Meer websitebezoekers. Je krijgt meer bezoekers en dat is goed voor je algoritme. Des te meer mensen op jouw website komen, des te eerder je naar boven komt in Google en andere zoekmachines.
- Meer naamsbekendheid. Deze spreekt voor zich; iedereen die jouw ad ziet, plant (bewust, maar ook onbewust) een zaadje in zijn of haar hoofd met jouw naam. En hoe vaker dat gebeurt, hoe groter dat zaadje groeit.
- Meer sales. Het wordt makkelijk om je high end producten te verkopen als mensen jou al goed kennen (door eerder afgenomen producten of diensten, maar ook door een grotere bekendheid). Met andere woorden: deze leads zijn al warm of zelfs heet.
Wanneer moet of kun jij je socials uitbesteden?
Adverteren op facebook en Instagram is een expertise op zich. Wij adviseren om dit uit handen te geven als je:
- Genoeg budget hebt om te adverteren én te betalen voor de expertise van het marketingbureau.
- Je weinig tijd hebt en jij je liever focust op je eigen expertise.
Herken jij jezelf hierin? Aarzel dan niet en vraag een gratis consult aan!
Gratis adviesgesprek
Plan een adviesgesprek in en krijg direct helder inzicht en ontvang persoonlijk advies. Tijdens een vrijblijvend adviesgesprek ontdek je waar jouw grootste uitdaging ligt, maar vooral ook je kansen om jouw bedrijf te laten groeien.
- We bespreken jouw doelstelling.
- We screenen je website en aanbod.
- Je krijgt van ons een persoonlijk strategisch advies.
Is er een onderwerp rondom adverteren waarover jij graag meer wilt weten? Laat het ons weten, wellicht behandelen wij het in onze volgende blog!